۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد_ رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی با هدف هدایت افکار شرکت‌های دانش بنیان به استفاده بهتر از پسماندهای کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر ظهر امروز چهارشنبه در دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی، اظهار کرد: دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی با هدف هدایت افکار شرکت‌های دانش بنیان به استفاده بهتر از پسماندهای بخش کشاورزی به عنوان دغدغه جدی زیست محیطی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه به بیش از ۸۵ درصد خود کفایی در حوزه امنیت غذایی رسیده‌ایم اما در حوزه تأمین نهاده‌ها میزان وابستگی بیشتری داریم، افزود: در راستای استفاده از دانش روز جهت تولید پیش نیاز تولید که نهاده‌ها هستند باید سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه افزایش یابد که در دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی برنامه‌ریزی جهت افزایش سرمایه‌گذاری انجام شد.

در ادامه بیژن حقیقتی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نیز اظهار کرد: به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش بنیان برای حل چالش‌های بخش کشاورزی برگزار شد.

وی بیان کرد: ۳۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از بررسی در دبیرخانه مذکور سه ایده به عنوان ایده برتر جهت رقابت کشوری معرفی شدند.

علی مرشدی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۳۰ ایده و پروژه دریافت شد که ۳۰ داروی انجام شد و در نهایت در مرحله اولیه رتبه‌بندی انجام شد که صاحبان هفت ایده اول دعوت شدند و ایده‌های خود را مورد دفاع قرار دادند و در نهایت سه ایده به عنوان ایده برتر معرفی شدند.

کد خبر 6259106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha